onsdag 19. januar 2011

Nostalgi...


" Knut"  , Fiat 127

NOSTALGI: Benyttes i dag som uttrykk for en romantisk , ofte vemodig eller " bittersøt" lengsel tilbake til tidligere tider , gjerne i ens eget liv... . ( Wikipedia)

Min første bil  kjøpte jeg i 1988/89 , da var jeg student ved Eik lærerhøgskole , leste pedagogikk og is- folket  , gikk på studentkro og kjørte rundt med mitt lille vidunder av en bil nemlig Knut. Knut har vært med på mye "rart" , og jeg var i " dyp sorg" når vi kjørte den til "Høggæ`rn" men men sånn måtte det gå til slutt . Bildet jeg viser her er ikke av min " Knut" , men den var helt identisk både i farge og design. Nostalgi - for meg ....Jepp.

2 kommentarer:

  1. Heisan!
    Wops! Jeg gikk også på Eik lærerhøyskolen rundt den tiden. Gikk ut av Eik våren 1989 og begynte å jobbe som lærer den høsten.
    Startet du i 1988/89 du tro?
    Lite studentkro og den slags på meg forøvrig. Var kjedelig og kjørte hjem til Sandefjord og samboeren min (giftet meg mens jeg gikk på lærerhøyskolen også)
    Veldig sjarmfull bil forøvrig.
    Ha en god natt og en glad morgendag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Kaspara : ja jeg startet på lærerhøyskolen i 1988/89 og begynte å jobbe som førskolelærer i Bergen våren 1991. Så da har vi nok tråkket i gangene på Eik samtidig vi da, i ett år sånn ca :))Klem.

    SvarSlett