søndag 9. januar 2011

Karoline på veggen.


Et nytt veggoppheng i " jentete" farger , Karoline titter frem og sier hei.



Første gangen jeg så lignende veggoppheng var i bloggen til Kaspara http://www.kasparasregnbue.blogspot.com/
Jeg har laget noen slike etterhvert praktiske å ha ved siden av sengen til oppbevaring av diverse f.eks. mobil , lypsyl som min mellomste jente har.

Har sydd et nytt putetrekk med fløyelsbånd , den ligger oppå sengeteppet som min oldemor ( Bessa) har heklet. Bessa var en av mine venninner når jeg vokste opp på Klevjer , ei lita bygd i indre Vestfold. .Det var ikke så mange barn som bodde der , det var meg og min lillebror og to jenter til . Bessa kom til oss hver dag med hekletøyet enten hengende på sparken om vinteren eller gående de andre årstidene. Hun bodde rett over veien for oss , og siden min mor var hjemmværende når vi var små ( ingen barnehage på oss ) så kom hun hver dag for å holde min mor med selskap ( sikker for sitt eget selskap også.) Mamma var og er en effiktiv dame som styret rundt med sitt selv om hun var der , jeg husker Bessa satt på en stol på kjøkkenet og heklet ,sikkert sånne sengetepper som jeg er så heldig å ha. Bessa var alltid ganske brun og hadde litt blålig hår og hårnett , og hun likte å sole seg og hun fortalte meg at det gikk ann å bli brun gjennom vinduet. Hun solet seg inne , det husker jeg...hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar