fredag 25. februar 2011

Glasskunst fra Vestfold.


I indre Vestfold , nærmere bestemt Vivestad - kommer man kjørende på en ganske så humplete men lang slette - Vivestadsletta- kjører til en nedlagt bensinstasjon og der er Glasshytta i Vivestad.
Anne Ka. Munkejord er kunstneren.
Jeg har to glass her i fra , det ene har jeg fått i gave og det andre kjøpte jeg på en av våre sommerlige turer østover.


I det siste nr av Lev Landlig , er det en flott reportasje om dette Glasseventyret.
Hm tror jeg må ta ett nytt stopp der nå til sommeren , ellers så veit jeg at de selger disse flotte glassene hennes i Bergen også. For da min mor var her i høst ville hun se etter kunstglass - og endte opp med ett eller var det to husker ikke helt , så skulle vi se hvem som hadde laget det - og jupp - Anne Ka Munkejord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar