mandag 28. februar 2011

Babysokker på to-pinner.


Jeg liker veldig godt disse babysokkene strikket på to pinner og rillestrikk , pleier å ha noen par liggende på lur som jeg gir bort i gave til nye verdensborgere. Oppskriften fant jeg første gang på bloggen til ullenteventyr.blogspot.com , men noe lignende finnes også i den herlige strikkeboken : Myk start av May B. Langhelle. Boken er en av mine favoritter - skulle så gjerne ønske jeg  hadde den når jeg gikk gravid og lette etter skjønne strikkeoppskrifter.
Men men ...
Jeg har strikket en god del av disse søte plaggene fra denne boken - og flere blir det helt sikkert - mange som liker hjemmestrikket babytøy.

Det geniale med disse sokkene er at de sitter godt på foten og tåler masse sprelling uten at de detter av :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar