søndag 15. mai 2011

I dag er dagen for 17.mai forberedelser


Alle tre bunadene har kommet frem fra kott og skap ( tre fordi Line ikke skal bruke sin iår - RUSS )
Bildet over er tatt for 8 år siden ( tror jeg ) .

  Mari sin bunad måtte jeg fikse og trikse med forklet , faktisk hadde det vært mus i kottet og små hull tett i tett avslørte hva de hadde holdt på med der inne i vinter ( Fytti ) tenk om våre Vestfoldbunader hadde hengt der.... forsikringssak - neppe.








Line spilte klarinett i Fjell Klang - flinke jenta mi masjerte i takt og spilte så fint.


Line og Vegard i fjor 17.mai.

Nå er de hvite skjortene snart ferdig vasket - stryking og pussing av sølv står på planen i løpet av dagen.
Men før det venter vi middagsbesøk av min venninne og to søte jenter - raspeballer på menyen idag.

1 kommentar:

  1. Så fine bilder Monika, skjønne barn i bunad, får gåsehud av sånt jeg. Her henger 4 bunader klar til festdagen på tirsdag. Sander har fått hjemmestrikket vestfold bunad, Madelen og Sebastian har festdrakter og jeg selv Hardanger. Det er deilig å være ferdig med strykejobben og klargjøringen. Nå er det bare jobb i morgen og så svinger vi flaggene... Hipp Hurra... Klem

    SvarSlett