lørdag 2. april 2011

Hage i april


Idag hadde jeg håpet på sol , i allefall opplett - men neida gitt , idet jeg var ferdig med frokost og kaffe drikking - kom de første dråpene på ruta - men jeg latet som jeg ikke så dem - tok på meg uteklær fikk med meg både junior og senior ut og vi satte igang med vårt. Junior ville teste trampolina med gipsen på foten - og det gikk fint - helt til det regnet såpass masse at gipsen var truet... da er det godt å ha en storesøster inne som pugger matte - alltid kjekt med litt selskap rundt seg.




Senior satte igang med vårvasken utvendig på bobilen - med I-pod på øra hørte jeg han sang og vasket- helt til det skikkelig regnet øspøs - " ikkje særlig motiverende å vaske i regnvær " hørte jeg han si - men han fortsatte til alle "sørgerennende" var borte.


Jeg satte igang med litt saging av diverse kratt og kvast ( øver til farmen heheh) bar på plass diverse bildekk ( styrke trening) og plantet litt i noen krukker.
Senior fulgte opp med motorsag på en tuja som var blitt alt for stor og litt utvendig husvask.


Det strutter i hagen - påskeliljer - krokus- perleblomster og snøklokker er på vei - og disse har vært i jorda her ute på Hamre i mange år ... lurer på hvor lenge egentlig? Gunvor og Thomas Hamre som bygde huset var veldig glad i hagearbeid og det har blitt meg fortalt at Thomas var forman i Sotra hagelag i sin tid. Hmm litt vanskelig å følge opp synes jeg , men av og til når gresset er nyklipt overalt her og busker er trimmet osv. så synes vi at vi har en litt "park" aktig hage - mangler litt springvann og en hagedam med fisk og vannlijer men vi har ekte frosker og egen brønn :))

1 kommentar:

  1. Hei flinke gartnere og rengjørere!
    Så flinke dere ahr vært til å stå på i ruskeværet! Ingen sol her helller...
    Koselig å se Kaspara-eggevarmerene i sitt nye hjem også!
    Fin senkveld til dere!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett