onsdag 27. juli 2011

Flere sommerminner.


Her er vi på vei opp til Skansen - en gutt her som er li av mammas knipsing  tante Linda er flink guide:)


Skansen kan på noen måter sammenlignes med vår Maihaugen , her vises det fram masse av Sveriges gamle  historie fra husmannsplass til storbonden sitt herskapelige hus. Her får guttene prøve en lur - det hørtes godt , særlig når de største gutten prøvde he he.

Her er det tapetsering på gammeltvis som blir konversert om - flott å se - og jeg som dristet meg til å sette meg ned på en av stolene og fikk "kjeft" det var pinlig - men veldig morsomt for de andre hehe jaja noe gale må jo jeg og gjøre...


Vi var innom mange forskjellige håndtverkere - her er det glassblåserverkstedet som vi år med oss hele prosessen fra "glassklump" til ferdig produkt som blei en søt fugl.

Etter noen herlige dager hos Tant Linda og Onkel Oscar , gikk turen videre til Norge og til mormor og Arild på Tjøme. Der fikk vi masse god mat ( mormors kjøttkaker bl.a.) og jeg fikk med meg en gammel gyngestol som passet perfekt inn hos oss.

Etter en natt på Tjøme gikk turen til Svarstad til tante Linda , onkel Espen (min bror), Henrik og Mathilde.

Der blei vi som ALLTD varmt mottat - ungene stooor kose seg sammen og vi voksne styrte med vårt - lagde gode måltid , mange gode samtaler , og bare lot dagene flyte...




Far / Oldefar i Larvik ( Verningen) 93 år.
Hvert eneste år siden jeg flyttet fra Vestfold ( 20 år siden nå ) har jeg besøkt mine besteforeldre på Verningen.
Mor gikk dessverre bort for 13 år siden - men Far er fortsatt sprek og klar for mitt /vårt besøk. Han hadde stekt vaffler til vi kom :)) Her sitter han å forteller historier fra krigen... som jeg har hørt mange mange ganger før - fortsatt spernnende å lytte til - Vegard satt muse stille .... viktig informasjon Det at Oldefar var blitt skutt etter men han og en kamerat gjemte seg på et lasteplan VAR stort å høre ( særlig i disse dager.)
Vi kommer igjen neste sommer Oldefar.


Nystekte vaffler med krokan is inntil namnam - her er morfar og Lise kommet opp på besøk :))


Vegard og Lise.




Her er Vegard og Henrik i arbeid , skjønninger .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar