lørdag 8. januar 2011

Kreativ lørdag , lørdag kreativ

Idag har jeg virkelig kost meg , jeg har " sittet" i sykroken store deler av denne dagen. Ja jeg må nesten sette "sittet" i hermetegn for jeg spretter frem og tilbake inn på soverommet for å stryke sømmer og diverse klipping av stoff sittende på gulvet . Men dette er så gøy, og kanskje litt terapi også...  Nyter helgene hjemme i dagslys , drar i mørket og kommer hjem når det er mørkt nå på denne tida Så jeg har også benyttet dagen til å ta bilder uten blits inne , blir myye finere.

Det har blitt tre puter med fine stoffer kjøpt av Kaspara , og litt stoff hentet fra eget lager. Jeg har samlet opp stoffer men har ikke fått sydd så masse av de ennå. Har nok sammenheng med at jeg tidligere ikke hadde et sted hvor symaskinen kunne stå fremme hele tiden , merket at det var veldig tungvindt og tok nok vekk noe av gløden ved det å sy.
Men nå er jo alt så meget bedre....symaskinen og bare " mine" ting er til enhvertid tilgjengelig , LYKKE .



Hm ikke akkurat helt perfekt sydd , men bra nok synes jeg fargene er i allefall fine sammen.


Her står de på rekke og rad , den midterste har en påsydd hekleduk og en liten heklet koppe brikke som min mor har heklet for mange år siden. Hun hadde helt sikkert til 12 kaffekopper hun heklet røde med sølvkant også husker jeg. Trallala gjenbuk og minner håndihånd.


Jeg hadde meg en lite pause nede og akkurat da kom min eldste datter hjem etter å ha spilt håndballkamp. Hun laget seg deilig lunch og te (til meg og). " Neeei ikke spis " roper jeg , "jeg må ta bilde " heheh mamma har begynt å blogge .....

5 kommentarer:

  1. Så skjønne puter Monika!! :-D

    SvarSlett
  2. Hei Monika
    Så gøy å se at du har sydd puter med blant annet stoffer her fra huset! Synes de ble veldig fine og det er så gøy å se hvordan andre komponerer med "mine" stoffer.
    Så måtte jeg forstørre bildet med de tre puter, for jeg synes jeg dro kjensel på en ting til. Jo, ganske riktig , der var det sannelig et Kaspara-hjerte sydd for lenge siden.
    Ha en glad søndag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Siw : Så koselig at du likte putene mine , de blei jo ganske sukkertøyaktig ;)
    Kaspara : Ja det stemmer det , hjertet ditt henger over spisebordet vårt jeg liker det veldig godt. jeg har jo kjøpt litt forskjellig av deg som du sikkert kommer til å se igjen på bildene.

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Nå blei eg vel glad for at eg ramla øve bloggen din! Blei litt ekstra glad for at du e ny, for då fekk eg jo lest alle innleggene dine :o)

    Må sei detta ser uhyre lovande ut, og eg GLEDE meg te å følga deg videre :o)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med bloggfødsel - og velkommen inn i fellesskapet ;). Jammen dro jeg ikke kjensel på en h-melk-strømpe nede i et innlegg her også. Lykke til - og så ses vi rundt neste hjørne ;).

    SvarSlett